nutricia medical > studie

 

STUDIE

Prebiotika v kojenecké výživě

Modulátor imunity v kojeneckém věku
G.Boehm*1, B.Stahl*1, J.Garssen*1, E.Bruzzese*2, G.M.S. Arslanoglu*3
*1) Numico Research Friedrichsdorf, Germany and Wageningen, The Nederlands
*2) Department of Pediatrics, University of Naples, Italy *3) Hospital Macedonio Melloni, Milan, Italy
 
Abstrakt 1
Respirační infekce jsou běžným onemocněním u kojenců. Jejich výskyt a opakování je u kojených dětí nižší než u dětí, které používají umělou kojeneckou výživu. K tomuto stavu přispívají i některé složky mateřského mléka, například prebiotické oligosacharidy2. První výsledky klinických studií s prebiotickou směsí Nutricia naznačují, že tato směs má pozitivní vlivy na prevenci infekcí1. Do této multicentrické studie bylo zařazeno celkem 326 dětí ve věku 30 - 120 dní. Po ukončení kojení bylo 160 kojenců krmeno po dobu 12 měsíců kojeneckou výživou s prebiotickou směsí Nutricia a 166 kojenců bylo krmeno standardní výživou bez prebiotik. První výsledky, získané po 9 měsících sledování, ukázaly signifikantní snížení opakování zánětů horních cest dýchacích u kojenců, kteří používali prebiotickou směs Nutricia.

Abstrakt 2
Atopická dermatitida je během prvních měsíců života běžným problémem2 a její výskyt poskytuje informaci o stavu imunitního systému. Výhradní výživa mateřským mlékem snižuje incidenci atopické dermatitidy u dětí až do 3 let věku3. Cílem studie bylo prokázat vliv HA umělé náhradní výživy obohacené o prebiotickou směs Nutricia na snížení výskytu alergií. Do této studie bylo zařazeno celkem 192 dětí s pozitivní rodinnou anamnézou vzniku alergie. Náhradní mléčnou HA výživou obohacenou o prebiotickou směs Nutricia v koncentraci 0,8g/100ml bylo krmeno 98 kojenců a 94 kojenců bylo krmeno stejnou HA výživou bez prebiotik. První výsledky, získané po 6 měsících sledování, ukázaly signifikantní snížení výskytu atopické dermatitidy u kojenců, kteří používali HA mléčnou výživu s prebiotickou směsí Nutricia. U této skupiny také došlo k zlepšení biomarkerů alergie - významnému snížení hladiny celkových IgE a zvýšení hladin sérových IgG4

 

Odkazy na další klinické studie týkající se kojenecké výživy

 

Guesry PR, Bodanski H, Tomsit E, at al. Effect of 3 doses of fructo-oligosaccharides in infants.  
J Pediatr Gastroenterol Nutr 2000; 31 (suppl 2):S252

 

European Commission documents SCF/CS/NUT/IF/35, and SCF/CS/NUT/IF/4 (2001)

 

Boehm G et al. Prebiotics in infant formula – Immune modulators during infancy.
Nutrafoods 2005;4:51-7

 

Knol J, van der Linde EGM aet al. An IF containing prebiotics changes the intestinal microflora.
J Pediatr Gastroenterol Nutr 2003, 4;36:566

 

Moro G, Mosca F et al. Effects of a new mixture of prebiotics on fecal flora and stools in term infants. Acta Paediatr. 2003 (suppl. 441); 77-79

 

Knol J, Scholtens P, Kafka C et al  - Colon micro flora in infants: more like breast-fed infants.
J Pediatr Gastroenterol Nutr (in press).

 

<< | Květen / 2012 | >>
PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Chcete se setkat s odborníky ve Vašem oboru? Zajímají Vás právě probíhající kongresy a semináře?

Společnost Nutricia pro Vás připravuje pravidelné vydávání Čtvrtletních novin o dětské výživě již od roku 1998. Na stránkách Nutricia Medical jsou Vám tyto noviny k dispozici online nebo v PDF formátu.

2005 WUNDERMAN